1964年 『ルナミ画廊 選抜展』(東京・銀座)-小野田實
「最近つくづく感じたことだが、絵を描き続けることよりも、絵を思い切ることの方が余ほど危険で勇気がいるということだった。何故描くのか、という問いかけそのもののなかに私の絵を描く姿勢があるとすれば、絵を描き続けることと、絵画に訣別することは等価であろう。出来れば絵を思い切る勇気を持ちたいと思う。ランボーの「地獄の季節」が文学への絶縁状となったように、いつかは絵画への絶縁状となる作品を作ることになるかもしれない。」

小野田實

1964年10月21日から26日 ルナミ画廊 選抜展(東京・銀座)

ルナミ画廊


■“What I really feel these days is that giving up painting is far more dangerous and courageous than continuing to paint. Since I have my own attitude towards the question of why I paint, continuing to painting and quitting may be equivalent. If possible, I think I want to have the courage to give up painting. As Rimbaud's “A Season in Hell” has become the letter of insult against literature, I may get to make the work which is the letter of insult against painting. “

(Extract from invitation letter of Select exhibition in Lunami Gallery (Ginza, Tokyo), October 21-26th, 1964)
【2007/03/06 00:10】 | 作品解説-Description | page top↑
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